Development of evaluating the service methods quality
DOI:
https://doi.org/10.24027/2306-7039.1A.2017.100416Ключові слова:
Quality system, Services sector, Quality control, The formula for an exact estimateАнотація
This paper analyzes the effectiveness of the quality system in the services sector, suggests ways to improve and enhance the quality of customer service on an example of a single organization. The methods of quality assurance for the enterprise in general and specifically are based on the methodology developed by the author for calculating the quality of services. The literature describes a number of ways to measure customer satisfaction, so I used the all known methods which are used in domestic and foreign practice to develop of recommendations to improve the quality of service in the resort. But, unfortunately, they do not cover all the required amount of information, so I proposed a method in which the known methods used, as well as the formula for the accurate assessment of the quality of service applied. This formula is first proposed to determine the quality of services provided, without a large number of calculations and analyzes. For this we introduce the variable X - customer satisfaction, which means the ratio of consumers estimate obtained during the survey to guide the assessment, expressed in %. The smaller the determined value, the greater the discrepancy between the expectation of the organization and customer data.Посилання
Parasuraman A., Zeithaml V. A., Berry L.L. A conceptual model of service quality and its implications for future research. Journal of Marketing, Vol. 49 No. 3, 1985, 41-50.
Kotler F. Management and Marketing - M: LTD Case 2002.
Gounaris S. Measuring service quality in b2b services: an evaluation of the SERVQUAL scale vis-a-vis the INDSERV scale. Journal of Service Marketing 19/6 (2005) Emerald Group Publishing Limited, 421-435.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
ПОЛІТИКА, ЯКА РЕКОМЕНДУЄТЬСЯ ЖУРНАЛАМ, ЩО ПРОПОНУЮТЬ ВІДКРИТИЙ ДОСТУП З ЗАТРИМКОЮ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 12 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.