АКТИВНІ МЕТОДИ ВИВЧЕННЯ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ ВИМІРЮВАНЬ

Автор(и)

  • О. S. Bukrieieva Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, 61002, Харків, Україна
  • Ya. S. Medvedovska Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, 61002, Харків, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24027/2306-7039.3А.2020.217843

Ключові слова:

метод проектів, метод кейсів, невизначеність вимірювань, опорний сигнал, електронне навчання

Анотація

У статті розглядається проблема активізації пізнавальної діяльності студентів, а також максимально ефективного використання навчального часу в процесі вивчення ними поняття невизначеності вимірювань та її розрахунку. Опитування 56 студентів показав, що 80% з них вважають цю тему найбільш складною в курсі «Основи метрології», а 60% відповіли, що їм потрібно більше часу для її засвоєння, ніж дано робочою програмою дисципліни. Для усунення цього недоліку студентам були запропоновані методики роботи з навчальною літературою: опорні сигнали і бліц-гри. Ці педагогічні технології спрямовані на те, щоб поглибити розуміння теорії за той же час. Анкетування з приводу отриманих навичок також показало, що 30% опитаних студентів відчувають труднощі при розрахунку невизначеності вимірювань під час курсового та дипломного проектування, а також при вирішенні прикладних задач, що вимагають розрахунку невизначеності, під час вивчення взаємопов'язаних дисциплін. 18% відповіли, що не можуть самостійно скласти бюджет невизначеності. 70% відзначили, що хотіли б отримати більше практичних прикладів виконання таких завдань. Для вирішення цих проблем автори пропонують використовувати метод кейсів, метод проектів, а також елементи електронного навчання (карти пам'яті, інтерактивні відео, тренажери). Результати педагогічного експерименту показали, що завдяки цьому успішність вивчення невизначеності вимірювань збільшилася на 16%, а якість - на 12%.

Посилання

Guzeev V. I., Syireyschikova N. V. Rol innovatsionnyih tehnologiy obucheniya pri podgotovke spetsialistov v oblasti metrologii, standartizatsii i sertifikatsii [The role of innovative educational technologies in the training of specialists in the field of metrology, standardization and certification]. Vestnik YuUrGU. Seriya «Kompyuternyie tehnologii, upravlenie, radioelektronika». 2015. Vol. 15. Iss. 1. PP. 91-99 (in Russian).

Goncharova Ya. S., Fedorchenko I. S. Obuchenie bakalavrov v tehnicheskom vuze: sozdanie uchebno-professionalnyih situatsiy v protsesse prepodavaniya distsiplinyi «Metrologiya, standartizatsiya i sertifikatsiya» [Education of bachelors in a technical university: the creation of educational and professional situations in the process of teaching the discipline "Metrology, standardization and certification"]. Vestnik KrasGAU. 2014. Vol. 6. PP. 312-314 (in Russian).

Lesnaya V. I. Problemyi prepodavaniya metrologii na etape reformirovaniya rossiyskoy sistemyi obespecheniya edinstva izmereniy [Problems of teaching metrology at the stage of reforming the Russian system for ensuring the uniformity of measurements]. Vologdinskie chteniya. 2012. Vol. 80. PP. 337-338 (in Russian).

Berzhinskaya M. V., Golubinskiy Yu. M., Nazarova I. T. Vvedenie ponyatiya neopredelennosti izmereniya v distsiplinyi inzhenernogo napravleniya [Introduction of the concept of measurement uncertainty in engineering disciplines]. Izmerenie. Monitoring. Upravlenie. Kontrol. 2018. Vol. 1 (23).

pp. 5-10 (in Russian). DOI: https://doi.org/10.21685/2307-5538-2018-1-1

State Standard ISO/IEC Guide 98-3:2018. Uncertainty of measurement — Part 3: Guide to the expression of uncertainty in measurement (GUM:1995) (ISO/IEC Guide 98-3:2008, IDT). Kyiv: DP UkrNDNTs, 2020. 272 с (in Ukrainian).

Zaharov I.P. Neopredelennost izmereniy dlya chaynikov i....nachalnikov: Uchebnoe posobie [Measurement Uncertainty for Dummies and .... Supervisors: A Training Manual]. Harkov, 2013. 36 p. (in Russian).

Shatalov V. F. Pedagogicheskaya proza [Educational prose]. Arhangelsk: Sev.-Zap. kn. izd-vo. 1990. 384 p.

Ministry of Education and Science of Ukraine (2018, Nov. 19). Order No. 1263, On Approval of the Standard of Higher Education in the specialty 152 «Metrology and Information-Measurement Technology» for the first (bachelor) level of higher education. (in Ukrainian). Available at: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-standartu-vishoyi-osviti-za-specialnistyu-152-metrologiya-ta-informacijno-vimiryuvalna-tehnika-dlya-pershogo-bakalavrskogo-rivnya-vishoyi-osviti .(accessed 07.07.2020).

N. Prabhu Kishore, N. Alekhya. An Introduction to Active Learning Stratagies. Educreation Publishing, 2018. 97 р.

Phillip C. Wankat, Frank S. Oreovicz. Teaching Engineering. Purdue University Press, 2015. 450 р.

DePorter B., Hernacki M. Quantum learning: Unleashing the Genius in You. A Dell Trade Paperback, 1992. 368 р.

Zhang D., Zhou L., Briggs R. O., Nunamaker J. F. Instructional video in e-learning: Assessing the impact of interactive video on learning effectiveness. Information & Management. 2006. V. 43, Iss. 1. PP. 15-27. https://doi.org/10.1016/j.im.2005.01.004

Bartasevich I. G. Sistema kriteriev kachestva obucheniya studentov v vyisshem uchebnom zavedenii [The system of criteria for the quality of student learning in higher education]. Vestnik Astrahanskogo gosudarstvennogo tehnicheskogo universiteta. 2008. Vol. 3. pp. 217-220 (in Russian).

Kulaichev A. P. Metodyi i sredstva kompleksnogo analiza dannyih: uchebnoe posobie [Methods and tools for integrated data analysis: tutorial]. Moskva, Rossiya: FORUM: INFRA-M, 2017. 484 p. (in Russian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-30